انشاهای ساده و کودکانه درباره باران برای پایه چهارم و پنجم

انشای ساده و کودکانه در مورد باران
انشای ساده و کودکانه در مورد باران

بارش باران یکی از زیباترین پدیده های طبیعت است و فواید زیادی برای زندگی انسان ها و همه جانوران و گیاهان دارد. نگارش درباره باران نیز یکی از پر طرفدارترین موضوعات انشا در میان آموزگاران و دانش آموزان می باشد.

به همین بهانه در ادامه دو انشای ساده و روان درباره باران برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که می تواند الهام بخش شما عزیزان در نگارش انشاهای زیباتر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره باران برای پایه چهارم

خداوند نعمت های طبیعی فراوانی به ما بخشیده که یکی از آن ها باران است. بارش قطره های باران فواید زیادی دارد، به عنوان مثال زمین را سیراب می کند و باعث می شود گیاهان سرسبز شوند، دریاچه ها و رودخانه ها پر آب شوند و هوا پاکیزه بماند.

من هوای بارانی را خیلی دوست دارم و معمولا هنگام بارندگی از پشت پنجره اتاقم به بیرون نگاه می کنم و از صدای برخورد قطرات باران به شیشه لذت می برم. گاهی هم اگر باران به صورت نم نم ببارد، پس از اجازه گرفتن از مادرم به حیاط خانه مان می روم و می گذارم قطرات باران صورتم را خیس کنند. به به چقدر حس خوبی دارد.

مادرم می گوید باران بهار و باران پاییز با هم فرق دارند. باران بهاری طبع ملایمی دارد و هدفش سرسبز کردن زمین است، به همین دلیل هنگام بارش های بهاری معمولا هوا سرد نیست اما در بارش های پاییزی باید خیلی مراقب باشیم چون هوا سرد می شود و ممکن است سرما بخوریم.

من همیشه خداوند را به خاطر نعمت باران شکر می کنم و از او می خواهم با افزایش بارندگی ها به زندگی ما و به خصوص کشاورزان برکت زیادی بدهد، چون بارش بیشتر باران برای محصولات کشاورزی بسیار خوب است و باغ ها و مزارع را پر بارتر می کند.

انشا درباره باران برای پایه پنجم

باران یکی از دوست داشتنی ترین اتفاقات طبیعت است و من عاشق بارش باران و بوی خاک باران زده هستم.

هر بار که صدای باران را می شنوم به سمت پنجره اتاقم یا حیاط می دوم و تا پایان بارندگی به بیرون خیره و در رویاهایم غرق می شوم. انگار این قطرات با من حرف می زنند و داستان زندگی خودشان را تعریف می کنند که چطور با بخار شدن آب دریاها و رودخانه ها به آسمان رفته اند، به ابر تبدیل شده اند و دوباره به زمین برگشته اند تا ماموریت خود را به پایان برسانند.

باران به همه چیز رنگ و زیبایی می بخشد. گل ها را براق و درخشنده می کند، کوچه ها و خیابان ها را پاکیزه می کند، برگ های درختان را می شوید و دل همه آدم ها را شاد می کند، به خصوص اگر بعد از بارندگی، رنگین کمان در آسمان ظاهر شود کودکان بسیار خوشحال می شوند.

مادرم می گوید باران به همه چیز زندگی می بخشد و ما باید شاکر خداوند باشیم که از چنین نعمت خوبی برخوردار می باشیم اما متاسفانه در سال های گذشته میزان بارندگی ها کاهش یافته و همیشه در اخبار اعلام می شود که به دلیل کاهش بارش ها، ذخایر آبی کم شده و باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

من همیشه دعا می کنم که بارندگی ها به خصوص در فصل بهار و پاییز بیشتر شود تا از خشکسالی جلوگیری شده و محصولات کشاورزی پر بارتر باشند.