انشا درباره روز مادر برای کلاس ششم و هفتم (زیبا و خواندنی)

انشای کوتاه درباره روز مادر
انشای کوتاه درباره روز مادر

به بهانه فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها، این روز خجسته و شاد، در ادامه دو انشای زیبا درباره روز مادر برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره روز مادر برای پایه ششم

دوباره برگه تقویم ورق می خورد و هر روز به روز مادر نزدیک می شویم، نزدیک و نزدیک تر … و من دلم از این همه ذوق و شوق حسابی به هیجان آمده است.

روز مادر برایم بسیار مهم است چون مادرم مهم ترین کسی است که در زندگی ام دارم و این روز بهانه ای است تا به او که همه چیز من است بگویم چقدر دوستش دارم.

می دانم همه بچه ها مثل من برای این روز خاص برنامه ریزی می کنند، یک نفر به دنبال انتخاب هدیه ای است که بتواند تقدیم مادرش کند، یک نفر دیگر می خواهد با انجام کاری مادرش را در این روز غافلگیر کند، یک نفر سعی می کند با کمک خواهرش کیک بپزد و یک نفر دیگر شاید مادرش را از دست داده باشد و هیچ برنامه ای نداشته باشد جز این که در این روز با شاخه گل سر مزارش آماده شود.

روز مادر روز مادرانی است که قلب های بسیار بزرگی دارند و همه زندگی خود را صرف خوشحالی و سلامت فرزندان خود کرده اند، مادرانی که ظاهرشان شبیه انسان است اما در باطن فرشتگانی زیبا هستند که در آسمان زندگی ما پرواز می کنند، مادرانی که بهشت زیر پای آن ها است و فرزندان آن ها هر چقدر تلاش کنند نمی توانند حتی گوشه ای از زحمات آن ها را جبران کنند.

روز مادر مبارک!

انشای زیبا درباره روز مادر برای پایه هفتم

روز میلاد حضرت فاطمه زهرا که به نام روز مادر نام گذاری شده است یکی از روزهای قشنگی است که برای همه ما دانش آموزان معنای خاصی دارد چون همگی از مدت ها قبل از آن به دنبال انتخاب و خرید هدیه ای زیبا و مناسب برای مادر مهربان خود هستیم، مادری که از جان برای ما عزیزتر است.

مادر کسی است که از جان خود برای رفاه و سلامتی فرزندش مایه می گذارد و تمام عمرش را صرف شادی او می کند، کسی است که از شادمانی فرزندش شاد و از ناراحتی اش غصه دار می شود، کسی است که برایش فرقی نمی کند فرزندش کجا است و چه سنی دارد، او همیشه دل نگران فرزندش است و هرگز او را فراموش نمی کند.

مگر می شود روز چنین موجود فرشته سیرتی فرا برسد و ما هیچ برنامه ای برای آن نداشته باشیم؟ مگر می شود روز مادر باشد و نخواهیم هدیه ای به پاس زحمات فراوان او تقدیمش کنیم، گلی به دستانش ندهیم و سعی نکنیم خوشحال تر از روزهای قبلش باشد؟

با همه این ها ما نباید همه این قدردانی ها را تنها به روز مادر اختصاص دهیم بلکه همه روزهای سال روز شاد کردن دل مادر است. یادمان باشد قدردانی از مادر هیچ بهانه ای نمی خواهد بلکه ما به روش های مختلف از جمله کمک کردن به مادرمان می توانیم او را شاد کرده و به او بگوییم که چقدر دوستش داریم.