انشاهای ساده و زیبا درباره کتاب، یار مهربان برای پایه سوم و چهارم ابتدایی

انشا در مورد کتاب یار مهربان
انشا در مورد کتاب یار مهربان

مطالعه کتاب یکی از مفیدترین سرگرمی هایی است که کودکان و نوجوانان می توانند برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب کنند و چه بهتر که آموزگاران و اولیای مدرسه در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

در ادامه دو انشای ساده و روان درباره کتاب، یار مهربان برای پایه سوم و چهارم آماده کرده ایم که می تواند الهام بخش عزیزان دبستانی در نگارش انشاهای زیباتر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره کتاب، یار مهربان برای پایه سوم

کتاب می تواند یکی از دوستان بسیار خوب و صمیمی ما باشد چون بدون هیچ توقعی به ما چیزهای زیادی یاد می دهد و ما از هم نشینی با آن لذت زیادی می بریم. کتاب یار مهربانی است که ما را به دل داستان ها و تخیلات زیبا می برد و درباره چیزهایی که شاید تا به حال ندیده باشیم با ما صحبت می کند.

من کتاب خواندن را دوست دارم و هر وقت تنها می شوم شروع به خواندن کتاب داستان هایم می کنم. البته کتاب های زیادی با موضوعات مختلف چاپ شده که هر کدام ممکن است برای سنین خاصی مناسب باشند. مثلا من به خواندن کتاب هایی که پدر و مادرم مطالعه می کنند علاقه ای ندارم اما شاید بزرگ تر شوم دوست داشته باشم آن ها را بخوانم.

کتاب ها رفتار خیلی جالبی دارند. تا وقتی با آن ها کاری نداری و به سراغ شان نمی روی هیچ حرفی نمی زنند اما کافی است که اولین صفحه آن ها را باز کنی، ناگهان پیوسته و بدون وقفه حرف می زنند و حرف می زنند تا این که به آخرین صفحه آن ها برسی.

خواندن کتاب فواید زیادی دارد و ما با مطالعه می توانیم با فرهنگ ملت های مختلف آشنا شویم، در تاریخ سفر کنیم و حتی به آینده هم سر بزنیم. امیدوارم هیچ کدام از ما از این یار مهربان غافل نشویم و قدر آن را بدانیم.

انشا درباره کتاب، یار مهربان برای پایه چهارم

اگر از من بپرسند بهترین دوستم کیست؟ می گویم:”کتاب”! چون کتاب چیزهای زیادی به من یاد می دهد، در مواقعی که حوصله ندارم سکوت می کند و تنهایی هایم را پر می کند. به علاوه من هر زمان از روز یا شب که بخواهم می توانم با کتاب هایم صحبت کنم و آن ها از من ناراحت نمی شوند.

مادرم می گوید وقتی بزرگ تر شوم با خواندن کتاب های بیشتر اطلاعات زیادی درباره دنیا و فرهنگ های مختلف به دست می آورم و با دانشی که از کتاب ها به دست می آورم می توانم زندگی بهتری بسازم، برای همین است که همه آدم های موفق به خواندن کتاب علاقه دارند و سعی می کنند ساعاتی از شبانه روز را صرف مطالعه کنند.

من همیشه از پدر و مادرم می خواهم برایم کتاب های تاریخی تهیه کنند چون دوست دارم به زمان های گذشته سفر کنم و بدانم گذشتگان ما چگونه زندگی می کرده اند و به سرگذشت آن ها فکر می کنم.

کتاب خوانی فایده های زیادی برای ما انسان ها دارد و ما باید دیگران را هم تشویق به مطالعه کنیم اما باید حواس مان باشد که فقط به خواندن کتاب ها اکتفا نکنیم و سعی کنیم هر چه یاد می گیریم در زندگی خود هم استفاده کنیم تا بتوانیم آینده روشن تری برای خود بسازیم.

کاش می شد در مدرسه یک زنگ خاص داشتیم که همه هم کلاسی ها دور هم جمع می شدیم و از چیزهایی که از کتاب های خود یاد گرفته ایم برای هم می گفتیم، به نظرم با این کار انگار هر کدام از ما ده ها کتاب بیشتر خوانده ایم و این خیلی خوب است.