انشا درباره سحرخیز باش تا کامروا باشی برای کلاس هشتم و نهم (خواندنی و زیبا)

انشای کوتاه درباره سحرخیز باش تا کامروا باشی
انشای کوتاه درباره سحرخیز باش تا کامروا باشی

نوشتن درباره ضرب المثل های زیبای فارسی لذت بخش است به خصوص مثل هایی که از موفقیت و انرژی مثبت صحبت کرده اند. یکی از این ضرب المثل های شیرین فارسی مثل مشهور “سحرخیز باش تا کامروا باشی” است که در ادامه دو انشای زیبا درباره آن برای دانش آموزان پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم. با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره سحرخیز باش تا کامروا باشی

در میان ضرب المثل های فارسی مَثَل مشهور سحرخیز باش تا کامروا باشی را بسیار دوست دارم زیرا بر خلاف برخی ضرب المثل ها سرشار از انرژی مثبت است و از یکی از رازهای موفقیت پرده برداشته است.

ضرب المثل زیبای سحرخیز باش تا کامروا باشی به این موضوع مهم اشاره دارد که یکی از دلایل مهم موفقیت افراد موفق جهان این است که هر صبح زمانی که بسیاری از مردم خواب هستند بیدار شده و روزشان را بسیار زودتر از دیگران آغاز می کنند.

نکته جالب این است که اهمیت و فواید سحرخیز بودن برای سلامتی بدن، افزایش انرژی، حس و حال خوب و انگیزه بیشتر برای خلق یک روز بهتر از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است.

افرادی که صبح ها زودتر از خواب بیدار می شوند می توانند از ساعات پر برکت آغازین صبح بهره برده و ذهن خود را برای شروع یک روز عالی آماده سازند. این افراد از لحاظ روانی در وضعیت بهتری نسبت به دیگران قرار می گیرند، با نشاط تر به نظر می رسند و به علاوه از آن جا که از ساعات روز خود بهتر از سایرین استفاده می کنند معمولا موفقیت های بیشتری به دست می آورند.

در ضمن گفته شده ذهن در ساعات ابتدایی صبح به شدت آماده یادگیری می باشد و تمرکز بهتری دارد که همین نکته به خصوص برای دانش آموزان و کسانی که قرار است در آزمون های مهم شرکت کنند اهمیت زیادی دارد.

به طور کلی ضرب المثل سحرخیز باش تا کامروا باشی به ما می گوید با سحرخیز بودن می توانیم زندگی زیباتر و سرشار از موفقیت برای خود ساخته و حال و هوای بهتری را تجربه کنیم که به خصوص در دنیای امروز برای بسیاری از افراد به یک آرزو تبدیل شده است.

انشای زیبا درباره سحرخیز باش تا کامروا شوی

یکی از ضرب المثل های زیبای ایرانی که من آن را سر لوحه کارهایم قرار داده ام و به آن عمل می کنم ضرب المثل مشهور سحرخیز باش تا کامروا باشی است.

این ضرب المثل با این که بسیار قدیمی است اما به خوبی درباره اسرار موفقیت سخن گفته است و سحرخیزی را یکی از ارکان مهم کامروایی دانسته است که البته بسیار درست است.

من عادت کرده ام چه در روزهای مدرسه و چه در تعطیلات، هر صبح ساعت شش از خواب بیدار شوم تا زمان بیشتری برای انجام کارهای روزانه ام داشته باشم و استرس کمتری را تجربه کنم. پدر و مادرم من را به سحرخیزی عادت داده اند زیرا خودشان از این خصوصیت مثبت سودهای زیادی برده اند.

به عنوان مثال پدرم هر صبح بعد از نماز صبح حدود نیم ساعت پیاده روی می کند و مادرم با آرامش خیال صبحانه خوشمزه ای برای ما درست می کند و حتی برای نوبت ناهار نیز برنامه ریزی می کند. آن ها در طول روز هرگز آرامش خود را از دست نمی دهند و در اکثر کارهای خود موفق هستند.

من با دیدن اثرات مثبت سحرخیزی در آن ها این خصوصیت را در خودم پرورش داده ام و متوجه شده ام ابتدای صبح برای کارهای ذهنی همچون درس خواندن و امور مربوط به سلامتی همچون ورزش کردن بسیار عالی است.

به علاوه اگر به زندگی افراد موفق نگاهی بیندازیم متوجه می شویم اکثر آن ها یکی از رموز موفقیت خود را بهره بردن از ساعات ابتدایی صبح و سحرخیز بودن می دانند.

بله! گذشتگان ما می دانسته اند که سحرخیزی به ساعات روزانه ما برکت می دهد، انگیزه و امید لازم برای شروع یک روز زیبا را در ما ایجاد می کند و باعث می شود تا پایان روز که به رختخواب می رویم حال و هوای بسیار بهتری داشته باشیم.