انشا به زبان کودکانه درباره زلزله برای پایه چهارم و پنجم دبستان

انشای ساده درباره زلزله
انشای ساده درباره زلزله

نوشتن درباره بعضی موضوعات بسیار دشوار است، موضوعاتی به دلخراشی یک بلای طبیعی مثل زلزله که با رخ دادنش جان های زیادی را می گیرد و افراد زیادی را بی خانمان می کند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره زلزله برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره زلزله برای کلاس چهارم دبستان

زلزله یکی از بلایای طبیعی است که در اثر حرکت زمین به وجود می آید و باعث وحشت و نگرانی همه افراد می شود. این واقعه ممکن است ویرانی و خرابی زیادی به همراه داشته باشد که به شدت زلزله و استحکام خانه ها بستگی دارد.

من تا به حال وقوع زلزله را از نزدیک تجربه نکرده ام اما از پدر و مادرم شنیده ام که در گذشته چندین بار در محله ما زلزله آمده و بسیاری از خانه ها را خراب کرده است، در این زلزله ها افراد زیادی جان خود را از دست داده و بسیاری نیز بی خانمان شدند.

علاوه بر این در طول سال های گذشته در مناطقی از کشورمان زلزله های شدید رخ داده که تصاویر و فیلم های آن ها در رسانه تلویزیون و همچنین شبکه های اجتماعی پخش شده است. من با دیدن این تصاویر دلخراش بسیار غمگین می شوم و زمانی که می بینم کودکان زلزله زده در چادر زندگی می کنند و وسایل ضروری برای زندگی را در دسترس ندارند گریه ام می گیرد.

زمانی که در منطقه ای زلزله شدید رخ می دهد و مردم به وسایل اولیه زندگی مثل خوراک و پوشاک محتاج می شوند وظیفه ما به عنوان یک انسان و هم وطن این است که تا حد توان خود به آن ها کمک کرده و با فرستادن وسایل مورد نیاز به این مناطق، به بهتر شدن وضعیت زندگی آن ها کمک کنیم.

امیدوارم در همه جای دنیا خانه ها و ساختمان ها به قدری محکم شوند که با هیچ زلزله ای خراب نشوند و جان انسان ها به خطر نیفتد و همچنین مردم آن قدر مهربان و با محبت باشند که هیچ زلزله زده ای بی خانمان نماند.

انشای روان و عادی درباره زلزله برای کلاس پنجم

زلزله که می آید بسیاری از آدم ها داغ دار می شوند، بسیاری از کودکان یتیم می شوند، بسیاری از پدرها و مادرها فرزند خود را از دست می دهند، بسیاری از افراد بی خانمان می شوند و چه بسیاری که زیر خروارها خاک دفن می شوند تا زمانی که نیروی امداد آن ها را پیدا کند.

زلزله یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی است که می تواند به وقوع بپیوندد. حادثه ای که رخ دادنش دست خداوند و حکمت او است و پیش بینی دقیقش امکان پذیر نمی باشد. بلایی که وقتی نازل می شود کوچک و بزرگ و زن و مرد و زمانش برایش فرق نمی کند. ممکن است در نیمه های شب که همه در خواب خوش هستند رخ دهد یا در طول روز که برخی افراد بیرون از خانه هستند و گروهی در خانه و تنها به سر می برند به وقوع بپیوندد.

زلزله های با قدرت و شدت کم معمولا خسارت چندانی به دنبال ندارند اما زلزله های شدید می توانند یک منطقه را با خاک یکسان کنند و کاری کنند که چیزی جز آوار و ناله و بی خانمانی بر جای نماند.

ایران عزیز ما از زلزله و زمین لرزه ها زخم های زیادی خورده است. به عنوان مثال زلزله رودبار یکی از ناراحت کننده ترین زلزله های ایران است که بسیاری از افراد را در سوگ نشاند و زلزله بم بلای دیگری بود که خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورد و باعث از بین رفتن بناهای تاریخی معروف شد.

فراموش نکنیم زلزله ها می آیند و می روند و آن چه از این حوادث به جا می ماند خاطره مهربانی و عشقی است که در اثر این بلایا پر رنگ تر از همیشه میان همشهری ها و هم وطنان شکل می گیرد. خاطره دست به دست هم دادن ها و کمک های بی منت …