انشاهای زیبا درباره ضرب المثل برو کار می کن مگو چیست کار

انشا درباره برو کار می کن مگو چیست کار
انشا درباره برو کار می کن مگو چیست کار

در این مقاله به سراغ ضرب المثل مشهور “برو کار می کن مگو چیست کار” رفته ایم و دو انشای جالب درباره این ضرب المثل برای نوجوانان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره برو کار می کن مگو چیست کار

کار و تلاش از خصوصیات برجسته هر انسانی می باشد که به او کمک می کند تا در طول زندگی خود به هر خواسته و هدفی که مد نظر دارد برسد و رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کند.

زندگی هر انسانی با تلاش عجین شده و همه آدم های موفق و بزرگ یکی از مهم ترین دلایل موفقیت خود را تلاش و پشتکار زیاد خود دانسته اند. به همین دلیل در ضرب المثل های ایرانی نیز به این موضوع توجه زیادی شده است.

یکی از ضرب المثل های قدیمی با محوریت اهمیت کار در زندگی، ضرب المثل “برو کار می کن مگو چیست کار” می باشد که همه ما را به کار کردن تشویق می کند و صد البته در این جا منظور از کار صرفا یک کار یدی و استفاده از زور بازو نیست بلکه کار و تلاش می تواند به صورت فکری و ذهنی نیز باشد که به خصوص در دنیای امروز با تغییر نوع و سبک زندگی آدم ها این موارد بسیار دیده می شود.

بزرگان دین ما نیز به شدت با تنبلی و یک جا نشستن مخالف بوده اند و با رفتار خود سعی می کردند مردم را به تلاش و کوشش تشویق کنند. به عنوان مثال پیامبر که وظیفه هدایت مسلمانان را بر عهده داشتند به شغل کشاورزی نیز مشغول بودند یا امام علی درختان نخل زیادی داشتند و بخشی از اوقات خود را در باغ ها سپری می کردند.

نتیجه آن که ما نیز با تکیه بر توصیه بزرگان و تفکر در ضرب المثل های فارسی باید تلاش و کوشش را سر لوحه زندگی خود قرار داده و هرگز اجازه ندهیم تنبلی کردن مانع پیشرفت و موفقیت ما در زندگی باشد.

انشای خواندنی در مورد برو کار می کن مگو چیست کار

اگر به اطراف خود نگاهی بیندازیم می بینیم که هر کس به نحوی در حال تلاش کردن در زندگی اش می باشد. مثلا یک دانش آموز مثل من و شما درس می خواند تا در آینده به جایگاهی که می خواهد برسد، یک مادر وظیفه بزرگ کردن و تربیت فرزندانش را بر عهده دارد و یک معلم تلاش می کند تا دانش آموزانش هر روز چیزهای جدید یاد بگیرند.

جالب آن که حتی حیوانات نیز از صبح تا شب در حال تکاپو و جنب و جوش هستند و طبق غریزه خود کاری که لازم است را انجام می دهند.

ضرب المثل زیبای “برو کار می کن مگو چیست کار” نیز به اهمیت کار کردن در زندگی توجه کرده و می گوید هر انسانی باید در زندگی اش کار کند که البته منظور از کار در این جا تلاش می باشد. یک نفر باید درس بخواند، یک نفر باید در اداره مشغول به کار باشد، یک نفر باید خیابان ها را پاکیزه نگه دارد، یک نفر باید در باغ خود مشغول به باغبانی باشد و به هر حال هر کس باید در جهت رسیدن به خواسته هایش تلاش کند.

کسانی که اسیر تنبلی شده اند و همواره به دنبال بهانه ای برای از زیر کار در رفتن می باشند بی شک یک روز ضربه آن را می خورند و حسرت و پشیمانی آن ها را به ستوه می آورد زیرا طبیعت انسان با تلاش کردن عجین شده و تنبلی و خوردن و خوابیدن اصلا با ذات انسان میانه خوبی ندارد.

نکته مهم دیگر این که به قول قدیمی ها کار کردن عار نیست. گاهی افراد برای کسب روزی مجبور می شوند مدتی را در زمینه ای که هیچ علاقه ای به آن ندارند یا احساس می کنند باعث کسر شان آن ها می شود کار کنند. حتی در این موارد نیز کار کردن بهتر از بیکاری است و جالب آن که معمولا زمانی که انسان برای کسب روزی تلاش کند خداوند درهای جدیدی به روی او باز می کند که هرگز تصورش را نمی کرده است.