انشا درباره عید نوروز برای کلاس ششم و هفتم (کوتاه و ادبی)

انشای زیبا در مورد عید نوروز
انشای زیبا در مورد عید نوروز

در آستانه آغاز فصل بهار و تحویل سال و تحول زمین و زمان، در ادامه دو انشای زیبا درباره عید نوروز برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره عید نوروز برای پایه ششم

عید نوروز، عید باستانی مردم ایران زمین است. عید خجسته ای که آمدن بهار را نوید می دهد و به بهانه فرا رسیدن فصل رویش شکوفه ها و جوانه ها، ما را به جشن و پایکوبی دعوت می کند.

مردم ایران در هر نقطه از این سرزمین زیبا که باشند عید نوروز را گرامی می دارند و سعی می کنند مراسم و آداب آن را به طور کامل به جا بیاورند. هر چند مردم هر خطه از کشورمان ممکن است در جزئیات مراسم عید نوروز متفاوت با یکدیگر عمل کنند اما اصل آداب نوروز در همه جا یکسان است.

از جمله آداب اصلی عید نوروز می توان به خانه تکانی قبل از عید، چیدن سفره هفت سین، دید و بازدید از اقوام، عیدی دادن و سیزده به در اشاره کرد که همگی مورد توجه ایرانیان قرار دارد و پشت هر یک فلسفه قشنگی نهفته است.

ایام نوروز خاطرات خوب و شیرینی را در ذهن هر یک از ما تداعی می کند. به عنوان مثال برای من لحظات تحویل سال و هیجانی که قلبم را از سینه ام خارج می کند، عید دیدنی های لذت بخش به خصوص دیدار پدربزرگ و مادربزرگ مهربانم که مدتی است به آسمان ها پر کشیده اند، پر کردن قلک عیدی هایم که چه ذوقی در دلم می انداخت و در نهایت سیزده بدری که تلخ و شیرینش را با هم مزه مزه می کردم همگی خاطرات قشنگی ساخته اند.

من عاشق نوروز هستم و بهاری که زمستان را از دل های ما آب کرده و به جایش عطر شکوفه و گل در همه جا پخش کرده است. من عاشق این طراوت و شادابی و شادمانی هستم.

انشای عادی درباره عید نوروز برای پایه هفتم

هر سال حوالی روزهای پایانی زمستان که می شود جنب و جوش و هیجان خاصی در همه جا ایجاد می شود. شور و اشتیاقی که نشان از آمدن روزهای بسیار با شکوه می دهد، روزهایی به زیبایی بهار و به مبارکی عید نوروز باستانی.

عید نوروز که از ذوق و قریحه سرشار گذشتگان ما ایرانی ها سرچشمه گرفته است یکی از پر معناترین عیدهای سال است، عید خجسته ای که آداب بسیار نیکو و با ارزشی در دل خود دارد و از ابتدایش که لحظه تحویل سال است تا انتهایش که سیزده روز است از بهترین رسم و رسوم ایرانی، سرشار می باشد.

من عید نوروز را دوست دارم، نه فقط به خاطر بهارش، نه فقط به خاطر تحویل سال و دید و بازدیدهایش، نه فقط به خاطر سیزده به در و سفره هفت سینش، بلکه به خاطر آن که یادآور ایرانی بودن من است، یادآور این که در سرزمین دلیران و فرهیختگان پا به عرصه وجود گذاشته ام و قلبم از افتخار و غرور به ایرانی بودنم لبریز می باشد.

من عید نوروز را دوست دارم نه فقط به خاطر تعطیلات و مسافرت ها و گشت و گذارهایش، نه فقط به خاطر رسم و رسوم و آداب چشمگیرش، بلکه به خاطر اهمیت زیادی که به در کنار هم بودن ها داده است، به خاطر این که به من می گوید از تبار مردمانی نیک صفت و مهربان هستم که برای هر لحظه در کنار هم بودن بهانه ای می یافتند و ارزش لحظه های قشنگ زندگی را خوب می دانسته اند.

عید نوروز در راه است، عید مبارکی که با ایام پر برکت ماه رمضان وزین تر شده و امیدواریم به لطف و رحمت پروردگار، ایران عزیزمان از برکت این اعیاد بهره مند باشد.