انشا درباره دوستان در زندگی ما چه نقشی دارند برای کلاس ششم و هفتم

انشا در مورد دوستان در زندگی ما چه نقشی دارند
انشا در مورد دوستان در زندگی ما چه نقشی دارند

داشتن دوستان خوب نعمتی است که باید قدر آن را دانسته و بابت آن شکرگزار خداوند باشیم زیرا دوستان کسانی هستند که به زندگی ما رنگ و لعاب بخشیده و تجربه زندگی در این دنیا را قشنگ تر می کنند.

در ادامه دو انشای زیبا درباره دوستان در زندگی ما چه نقشی دارند برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره دوستان در زندگی ما چه نقشی دارند؟

من به عنوان یک دانش آموز که چندین سال است در این مدرسه تحصیل می کنم دوستان زیادی دارم که عمر دوستی با بعضی از آن ها طولانی تر و عمر دوستی با بعضی دیگر کوتاه تر است و با وجود این همه دوست خوب به خوبی فهمیده ام که وجود دوستان در زندگی ما نقش مهمی دارد و به لذت بردن از زندگی کمک زیادی می کند.

البته باید بگویم نقش دوستان در سنین مختلف می تواند متفاوت باشد اما من در طول این سال ها خاطرات بسیار خوبی از بودن در کنار دوستانم داشته ام.

به عنوان مثال دوستانم همواره در درس ها به من کمک کرده اند و زمانی که مشکل خاصی داشتم سعی کردند هر کاری می توانند برای حل مشکل من انجام دهند. من از کودکی با دوستانم بازی کرده ام، حتی هنوز در ساعات زنگ تفریح و همچنین خارج از مدرسه، اوقات فراغت را با انجام بازی های فکری و معمایی در کنار هم می گذرانیم که بسیار لذت بخش است.

علاوه بر این هر زمان به هر دلیل بسیار ناراحت و غمگین بوده ام، این دوستان خوبم بوده اند که اشک هایم را پاک کرده اند و کاری کرده اند غصه هایم را فراموش کنم.

من با دوستانم به پارک و سینما رفته ایم، در اردوهای مدرسه کنار هم بوده ایم، با هم خندیده ایم، استرس شب امتحان داشته ایم و کلی خاطره تلخ و شیرین دیگر که هرگز فراموش نخواهم کرد.

دوستان من زندگی را برای من قشنگ تر کرده اند و گاه احساس می کنم خداوند آن ها را برای من فرستاده تا هرگز در زندگی ام احساس تنهایی یا ناراحتی نداشته باشم. به خاطر همین است که من دوستان خوبم را با هیچ چیز در این دنیا عوض نمی کنم.

انشای زیبا درباره دوستان در زندگی ما چه نقشی دارند؟

دوستان خوب گنجینه های با ارزشی هستند که به زندگی ما زینت بخشیده و همچون رنگین کمانی آسمان ما را رنگارنگ می سازند. آن ها همچون ستارگان در شب های دل مان می درخشند و همچون خورشید به زندگی ما گرما و روشنی می بخشند.

دوستان نقش مهمی در پر رنگ کردن حس خوشبختی در زندگی ما دارند. آن ها کسانی هستند که نه تنها در شادی ها کنار ما هستند بلکه در دشواری ها و نا امیدی ها نیز همچون تکیه گاه کنار ما مانده و گاه سنگ صبور ما می شوند.

ما با داشتن دوستان خود احساس تعلق و ارتباط با دنیا پیدا می کنیم که حس بسیار خوشایندی است و تاثیر به سزایی در آینده ما دارد. علاوه بر این دوستان خوب مثل آینه هایی هستند که ما را از نقاط قوت و حتی نقاط ضعفی که خودمان از آن ها آگاه نیستیم باخبر می کنند.

آن ها با ما صادق هستند و با مهربانی نکته هایی را که باعث می شود به آدم بهتری تبدیل شویم به ما گوشزد می کنند.

ما از دوستان خود چیزهایی زیادی یاد می گیریم و کوله بار سفرمان را پربارتر می کنیم. من به داشتن دوستان خوبم که همسفران زندگی من هستند و به من دلیلی برای لبخند زدن و ادامه دادن می دهند افتخار می کنم و امیدوارم رابطه دوستی بین ما تا ابد حفظ شود.