انشای کودکانه درباره ویژگی های یک دانش آموز خوب برای چهارم و پنجم دبستان

انشا درباره ویژگی های یک دانش آموز خوب
انشا درباره ویژگی های یک دانش آموز خوب

دانش آموزان خوب و نمونه دارای ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که آن ها را از سایر دانش آموزان متمایز می کند. خصوصیاتی که باعث می شود در میان هم کلاسی های خود به خوبی شناخته شوند و برای دوستان خود الگو باشند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره ویژگی های یک دانش آموز خوب برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره ویژگی های یک دانش آموز خوب

دانش آموزان، آینده سازان کشور ما هستند و ایران برای آبادانی و پیشرفت روز افزون به تلاش و کوشش دانش آموزان خوب خود نیاز دارد.

یک دانش آموز خوب می داند که مهم ترین وظیفه اش به عنوان یک محصل این است که به فکر آینده کشور خود باشد و سعی کند قدم های بزرگی برای آن بردارد که یکی از این قدم های بزرگ درس خواندن است.

دانش آموزان خوب و کوشا در دوران تحصیل خود با جدیت و انگیزه قوی درس می خوانند و سعی می کنند نمرات عالی کسب کنند تا علاوه بر شاد کردن دل معلم و والدین خود، پله های موفقیت را طی کرده و به مدارج بالای علمی دست پیدا کنند.

دانش آموز خوب علاوه بر کسب نمرات عالی، رفتار بسیار خوبی با اطرافیان به خصوص آموزگار و هم کلاسی هایش دارد. او به معلم خود احترام گذاشته، حرف هایش را گوش می دهد و همواره ادب را رعایت می کند. همچنین تکالیفش را منظم انجام داده و به موقع در مدرسه حاضر می شود.

از دیگر ویژگی های یک دانش آموز خوب و نمونه باید به مهربان بودن او اشاره کرد. او همیشه به دوستان و هم کلاسی هایش در رفع مشکلات درسی کمک می کند. همچنین برای وقت و زمان خود برنامه ریزی می کند و هرگز زمانش را بیهوده سپری نمی کند.

دانش آموز خوب کسی است که هم در مدرسه و هم در خانه همه از او راضی هستند و هم از نظر درسی و هم از نظر اخلاقی او را الگوی بقیه بچه ها می دانند.

انشای کودکانه درباره ویژگی های یک دانش آموز خوب

من همیشه سعی می کنم یک دانش آموز خوب و نمونه باشم تا والدین و آموزگارم به من افتخار کرده و همچنین بتوانم آینده درخشانی را برای خود رقم بزنم.

به نظر من یک دانش آموز خوب دارای ویژگی های مهمی است و با تعدادی نشانه ها شناخته می شود که من می خواهم در این انشا به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره کنم.

یک دانش آموز خوب و نمونه در درجه اول خوب درس می خواند، هر سوالی داشته باشد از معلم می پرسد و در نهایت هم نمرات عالی کسب می کند.

ویژگی دیگر چنین دانش آموزی، رفتار مودبانه اش با معلم، مدیر و هم کلاسی هایش است. او هرگز با کسی دعوا نمی کند و همیشه به معلمان احترام می گذارد.

دانش آموز خوب و نمونه با وجود کسب نمرات عالی، هرگز دچار غرور نمی شود و به دانش آموزان دیگر فخر نمی فروشد بلکه سعی می کند به کسانی که نمرات پایینی کسب کرده اند کمک کرده و اشکالات آن ها را برطرف کند تا آن ها نیز بتوانند در امتحانات خود موفق باشند.

خصوصیت دیگر دانش آموز خوب این است که قدر زحماتی را که والدینش برای درس خواندن او می کشند می داند و هرگز با اسراف یا خراب کردن وسایلش مایه زحمت بیشتر آن ها نمی شود.

دانش آموزان خوب می توانند آینده درخشانی برای خود و میهن شان رقم زده و با موفقیت و پیشرفت به آبادانی کشورشان کمک کنند. امیدوارم من نیز بتوانم یک دانش آموز نمونه باشم و در پیروزی ایران عزیزم نقش پر رنگ داشته باشم.