انشا درباره برای پیشرفت کشورم چه کنم برای پایه ششم و هفتم (جالب و زیبا)

انشای زیبا درباره برای پیشرفت کشورم چه کنم
انشای زیبا درباره برای پیشرفت کشورم چه کنم

آینده یک کشور در دستان دانش آموزانی است که امروز سر کلاس های درس حاضر شده و با جدیت و تلاش درس می خوانند تا به فرد مفیدی برای جامعه خود تبدیل شوند و به پیشرفت میهن خود کمک کنند.

در ادامه دو انشای زیبا درباره برای پیشرفت کشورم چه کنم برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که می تواند الهام بخش شما عزیزان در پاسخ به این سوال مهم باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای برای پیشرفت کشورم چه کنم برای کلاس ششم

یکی از دغدغه های مهم هر یک از ما دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی که باشیم این است که در آینده بتوانیم به پیشرفت و توسعه کشور خود کمک کنیم و تا جایی که می توانیم برای میهن خود مفید باشیم زیرا هر یک از ما می توانیم نقش مهمی در ساختن آینده ای روشن برای کشورمان ایفا کنیم و با تلاش خود، سرنوشت وطن مان را به سمت و سوی سازندگی و بهتر شدن هر چه بیشتر سوق دهیم.

بدون شک اولین قدم برای پیشرفت کشورمان، بالا بردن سطح دانش خودمان است. ما با درس خواندن و مطالعه هر چه بیشتر می توانیم به مرور در رشته مورد علاقه مان مهارت کسب کرده و در همان حوزه به یک متخصص تبدیل شویم تا بتوانیم به کشورمان خدمت کنیم.

علاوه بر این، شرکت در امور فرهنگی و مشارکت داوطلبانه در امور خیریه و کمک به نیازمندان نیز می تواند تغییرات مثبتی در سطح جامعه ایجاد کند که هر یک از ما می توانیم برای شرکت در این زمینه ها برنامه ریزی داشته باشیم.

یکی دیگر از اقدامات مفیدی که به عنوان یک ایرانی می توانیم برای پیشرفت کشورمان انجام دهیم این است که با انتخاب محصولات داخلی و حمایت از تولیدات داخلی به رشد صنعت و اقتصاد کشورمان کمک کنیم.

همچنین لازم است در محافظت از محیط زیست کوشا باشیم و مطمئن باشیم اگر هر یک از افراد جامعه به این مسئله توجه کنند قدم های بزرگی در جهت حفظ منابع طبیعی و کاهش آسیب های زیست محیطی برداشته خواهد شد.

به طور کلی هر یک از ما با تلاش، مسئولیت پذیری و اراده بالا به پیشرفت و توسعه کشورمان کمک خواهیم کرد و باید بدانیم ساختن آینده روشن و رو به رشد برای وطن در دستان ما می باشد.

انشای برای پیشرفت کشورم چه کنم برای کلاس هفتم

همه ما باید در مسیر پیشرفت کشورمان ایران در کنار هم تلاش کرده و با هم همدل باشیم، چرا که همه افراد چه در کوچک ترین روستاها یا بزرگ ترین شهرها، همگی مسئولیتی در قبال کشور خود دارند و با اقدامات هر چند کوچک خود می توانند به ساختن ایرانی توانمندتر کمک کنند.

ما دانش آموزان برای داشتن ایرانی آباد و آزاد باید از همین امروز که در مدرسه ها درس می خوانیم در مسیر علم اندوزی تلاش کرده و کاری کنیم که فرهنگ احترام به علم و دانش در تمامی کودکان و نوجوانان اطراف ما نیز نهادینه شود.

پیشرفت کشورمان به همدلی، تعهد و حس مسئولیت پذیری ما وابسته است و هر یک از ما باید به نقش خود برای رسیدن به این هدف مهم و برداشتن موانع توجه زیادی داشته باشیم.

از جمله کارهایی که می توانیم برای این منظور انجام دهیم این است که کتاب مطالعه کنیم و دیگران را نیز به مطالعه کردن تشویق کنیم. همچنین مانند یک تیم خوب از یکدیگر حمایت کنیم و در خریدهای خود به محصولات ایرانی توجه ویژه ای داشته باشیم.

یکی دیگر از کارهای مفید ما برای پیشرفت کشورمان این است که پدر و مادر خود را تشویق کنیم که در حد توان خود در امور خیریه مانند پروژه های ساخت بیمارستان ها و مدارس همکاری داشته باشند.

این موارد که گفته شد تنها گوشه ای از کارهایی است که می توانیم برای پیشرفت ایران انجام دهیم. امیدوارم همه دانش آموزان در هر کجای ایران هستند به این سوال خوب فکر کرده و با تمام وجود برای آن تلاش کنند.