انشا درباره صرفه جویی در مصرف آب برای کلاس چهارم و پنجم (به زبان کودکانه)

انشا درباره صرفه جویی در مصرف آب
انشا درباره صرفه جویی در مصرف آب

همه ما وظیفه داریم فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را به کودکان خود آموزش دهیم تا از همین امروز ارزش قطره قطره آبی را که مصرف می کنند زیرا زندگی ما به آب وابسته است و کمبود آب می تواند فجایع زیادی به بار آورد.

در ادامه دو انشای ساده درباره صرفه جویی در مصرف آب برای کودکان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه در مورد صرفه جویی در مصرف آب

ما انسان ها و همچنین تمام موجودات روی کره زمین برای زندگی به آب نیاز داریم. گیاهان با کمک آب زنده می مانند و رشد می کنند و بدن حیوانات و همچنین ما تا حد زیادی از آب تشکیل شده است. به همین دلیل می گویند آب مایه حیات است چون بدون آن هیچ گیاه و موجود زنده ای روی کره زمین باقی نمی ماند.

به دلیل اهمیت زیاد آب برای زندگی و حیات، همه ما وظیفه داریم در مصرف آن صرفه جویی کنیم زیرا به خصوص طی سال های گذشته به دلایل مختلف مثل کاهش بارش ها و گرم شدن کره زمین، منابع آب ما بسیار کاهش یافته اند.

متاسفانه بسیاری از آدم ها به ارزش آب بی توجهی می کنند و به شیوه های مختلف آب را هدر می دهند. به عنوان مثال در یک خانواده که مادر هنگام شست و شوی ظرف ها شیر آب را به طور کامل باز می گذارد یا پدر هنگام شست و شوی ماشین خود بسیار بیشتر از حد نیاز آب مصرف می کند بی شک فرزندان خانواده نیز صرفه جویی در مصرف آب را یاد نخواهند گرفت.

صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم است زیرا شاید ما در طول عمر خود طعم واقعی کمبود آب را نچشیم اما با هدر دادن آن بدون شک نسل های آینده به شدت دچار کمبود آب خواهند شد به طوری که شاید یک روز آب جیره بندی شود.

امیدوارم همه ما به خاطر خود و نسل های آینده در مصرف آب صرفه جویی کنیم و به این مسئله مهم به اندازه کافی توجه نشان دهیم.

انشای ساده درباره صرفه جویی در مصرف آب

آب برای زندگی ما بسیار مهم است. اگر فکر می کنید این طور نیست کافی است تصور کنید که اگر فقط چند روز آب قطع باشد و نتوانید از هیچ منبعی آب دریافت کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر کمی به این سوال فکر کنید متوجه خواهید شد که تشنگی و عطش بسیار شما را آزار خواهد داد و نکته مهم این که بدن ما تقریبا سه یا چهار روز می تواند بی آبی را تحمل کند. اگر تشنگی را در نظر نگیریم شرایط زندگی ما باز هم بسیار بد خواهد شد، به عنوان مثال ظروف و لباس های کثیف روی هم تلنبار خواهد شد، نمی توانیم حمام برویم، اگر تابستان باشد از کولر خبری نخواهد بود و هزاران مشکل دیگر که اگر بیشتر فکر کنیم به آن ها خواهیم رسید.

آب برای ما بسیار اهمیت دارد اما متاسفانه تا زمانی که دچار بی آبی نشویم به فکر چاره نمی افتیم در حالی که همگی باید از همین امروز و همین لحظه تصمیم بگیریم در مصرف آب صرفه جویی کنیم. این وظیفه تک تک ما است و نباید نسبت به آن اهمال کاری نشان دهیم.

نکته مهم این که نه تنها حیات ما بلکه حیات همه موجودات روی کره زمین در گروی آب است و بی آبی می تواند جریان زندگی در این کره خاکی را به طور کامل از بین ببرد. متاسفانه کم آبی به مرور در همه جا افزایش یافته است و از نشانه های آن می توان به خشک شدن دریاچه ها و رودها و کم شدن آب پشت سدها اشاره کرد.

آب مایه حیات است، بیایید این موضوع را جدی گرفته و با صرفه جویی در مصرف آن از کمبود آب در سطح جهان جلوگیری کنیم.