انشا درباره پرندگان در زمستان برای کلاس چهارم و پنجم (ساده و کودکانه)

انشای زیبا درباره پرندگان در زمستان
انشای زیبا درباره پرندگان در زمستان

روزهای سرد سال از راه رسیده و پرندگان بیش از همیشه چشم به راه دانه هایی هستند که رهگذران برای آن ها می پاشند.

انشا درباره پرنده ها برای کودکان جذابیت خاصی دارد و ما به بهانه فرا رسیدن فصل زمستان، در ادامه دو انشای کودکانه درباره پرندگان در زمستان برای کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد. با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره پرندگان در زمستان برای کلاس چهارم

زمستان فصل سرما و برف است و من خیلی این فصل را دوست دارم اما همیشه وقتی زمستان از راه می رسد و برف می بارد برای پرنده هایی که در اطراف ما زندگی می کنند نگران می شوم زیرا پرندگان در فصل زمستان به یک لانه گرم نیاز دارند که از بارش برف و باران و سرما در امان بمانند و با توجه به این که درختان هیچ برگی ندارند پیدا کردن چنین لانه ای برای آن ها سخت تر از بقیه فصل ها است.

به علاوه پیدا کردن غذا برای پرنده ها در فصل زمستان دشوار است چون همه جا را برف و یخ می پوشاند و آن ها دانه یا حشره ای برای خوردن پیدا نمی کنند.

حتی فکر کردن به پرنده هایی که از سرما به خود می لرزند و غذایی برای خودشان پیدا نمی کنند من را ناراحت می کند، به همین دلیل زمانی که هوا سرد می شود هر روز مقداری دانه و نان خشک در حیاط خانه مان می ریزم تا پرنده ها بتوانند آن ها را بخورند و گرسنه نمانند.

پرنده ها غذا رسانی من را خیلی دوست دارند و خیلی وقت ها دیده ام تعداد زیادی از آن ها در حیاط ما جمع می شوند و غذا می خورند.

غذا دادن به پرندگان به خصوص در فصل زمستان کار بسیار خوبی است و خداوند هم از ما خوشنود و راضی می شود.

انشای ساده درباره پرندگان در زمستان برای پایه پنجم

در اطراف خانه ما پرندگان زیادی مانند گنجشک، کلاغ، یا کریم و کبوتر زندگی می کنند که در روزهای گرم سال مدام از شاخه ای به شاخه دیگر پریده و سر و صدای زیادی در اطراف ما ایجاد می کنند. به همین دلیل ما به شنیدن صدای پرندگان عادت داریم اما در زمستان که هوا سرد می شود و برف روی درختان می نشیند صدای پرندگان کمتر به گوش می رسد.

در روزهای سرد سال، پرندگان نیز مانند ما آدم ها سعی می کنند خود را از سرما حفظ کرده و پناهگاهی برای خود پیدا کنند تا از برف و بوران در امان باشند. به علاوه پیدا کردن غذا برای آن ها سخت تر از گذشته می شود تا جایی که ممکن است بیشتر اوقات گرسنه بمانند.

همان طور که می دانید بدن پرندگان برای گرم نگه داشتن خودش به تغذیه کافی نیاز دارد و اگر غذا پیدا نکنند ممکن است علاوه بر گرسنگی، دچار سرمازدگی نیز شده و حتی جان خود را از دست بدهند.

من به همراه پدر و مادرم و بسیاری از همسایه ها همگی به فکر پرندگانی که در روزهای گرم سال برای ما آواز می خوانند هستیم و در فصل زمستان برای آن ها دانه و نان می پاشیم تا بتوانند سرمای هوا را تحمل کرده و گرسنه نمانند. امیدوارم همه مردم در فصل زمستان به فکر حیوانات به خصوص پرندگان باشند.